onsdag 8 augusti 2007

Svenska sajter om foto

Jack Hansen på www.text.nu skriver ett inlägg om Amazon Unspun där du kan skapa listor över det mesta och sedan bjuda in den som vill att hjälpa till att rangordna dem.

Då det inte fanns någon lista över Svenska Sajter OM Foto skapade jag en. Den definieras som "Svenska sajter om foto. Bilder, bildbehandling, fotografering, kameror, digitalkameror, nyheter och tips. Också rena fotobloggar."

Jag tog med 10 sajter jag uppskattar på listan:

Jedphoto - nyheter och tankar om digitalkameror, tillbehör, fotografering och bilder. (klart jag måste ta med)
Fotosidan - artiklar och forum men framför allt alla intressanta bilder
Nordens Fotoskola - fantastiska bilder
Moderskeppet - bra om photoshop och bildbehandling
The F Blog - inspirerande bilder
Fotointresse.SE - har ett väldigt spännande forum
Bild & Foto - många intressanta artiklar
Ewonsphotoshop - guider om photoshop bildbehandling
Fotokoll.SE - nyheter inom foto
Fotofeber - nyheter inom foto

Nu är det fritt fram för vem som helst att lägga till nya och rangordna Svenska Sajter OM Foto. Ju fler desto bättre!

ps. redan har flera sajter registrerats på Svenska Sajter OM Foto. Jag lägger till några av dem här också:

Serial Pics -
Fotoautomat -
Robert Hammar | Photography -

ds.

Har du några ideer eller kommentarer?

Fler fotolänkar hos Skriet från Alvmarken

Köpråd, recensioner och prisjämförelser
PriceRunner - jämför innan du handlar



Läs andra bloggar om: , , , ,

1 kommentar:

Anonym sa...

Perfekt panorama kommer inom kort släppa en del för fotografer och bild intresserade. Kan bli fett! http://www.perfektpanorama.se