söndag 5 augusti 2007

15 saker att fundera på när du ska köpa digitalkamera

15 saker att fundera på när du ska köpa en kompakt digitalkamera. Tänk igenom och rangordna vilka egenskaper som är viktigast för dig och gå sedan in och fråga i en riktig fotoaffär.

1. Jag vill ha en så liten kamera som möjligt

2. Jag vill kunna fotografera utan blixt även när det inte är så ljust

3. Jag vill ha en snygg kamera

4. Jag vill ha en tålig kamera som klarar stötar, fukt och damm

5. Jag vill ha en kamera som jag kan fotografera under vattnet med

6. Jag vill fotografera motiv som rör sig snabbt

7. Jag vill ha en så billig kamera som möjligt
(läs en intressant kommentar som Øyvind Sæther skrev på Jag vill ha en snygg kamera)

8. Jag vill ha en kamera som startar snabbt och knäpper med en gång då jag trycker ner avtryckaren

9. Jag vill ha en kamera som är så enkel som möjligt att använda

10. Jag vill ha en kamera som automatiskt i vanliga situationer tar bättre bilder än de enklaste modellerna

11. Jag vill ha en kamera med mycket vidvinkel, där jag får med mycket på bilden även i mindre rum

12. Jag vill ha en kamera med långt tele, alltså mycket kikareffekt

13. Jag vill ha en avancerad kamera som ersätter både systemkameran(?) och min gamla kompaktkamera(?) där jag genom att jobba lite själv kan ta riktigt bra bilder även i svårare situationer

14. Jag vill ha en kamera som jag kan filma i lite bättre kvalitet och längre filmer med

15. Jag vill ha en kamera från vilken jag trådlöst kan föra över bilderna till datorn

Lycka till!

Köpråd, recensioner och prisjämförelser
PriceRunner - jämför innan du handlar


Har denna artikel hjälpt dig inför ditt digitalkameraköp? Har du några fler ideer eller kommentarer?

Läs mer på:
Köpguide - Digitalkamera hos Prylar, prylar och mer prylar,
Pixla mig hit och pixla mig dit hos brink sofs weden,
Vilken kamera ska jag välja som nybörjare? och Att tänka på när du ska köpa ny digital kamera hos Bild & Foto,
samt en intressant kommentar som Øyvind Sæther skrev på Jag vill ha en snygg kamera


Läs andra bloggar om: , , och annat

Inga kommentarer: